FANDOM

ÚJ ÉDEN / JV

A cég egy szektor köré építette magát, az Új Éden szektor köré. Hasonló formáció mint az ICC csak jóval kisebb a hatásköre. A szövetség demokratikus úton működik, minden cégnek akik tagjai a szövetségnek, növekedés és haszon szerint szavazási lehetőséget adnak, a legnagyobb cégek kapják a legnagyobb behatás jogát. A szektornak elég jól sikerül elkerülnie az idegen fertőzést, néha még segélykérést kibocsátó hajókat is megfordítanak, és nem engedik be a területeikre.

Megjegyzendő alcsoport: MEDICAL TECHNOLOGIES “MEDTECH”

Az egyetlen Új Édeni cég aminek a főhadiszállása nem a szektorban volt, hanem a Földön. Már a háború előtt volt pár elkülönített fészkük az Új Éden szektor peremén. Mikor elszabadult a pokol, a fő bolygó megfertőződött. Ám később sikerült teljesen kiirtani a bolygójukról az idegeneket és felszámolták a Medtech fészkeit, ezzel teljes anyagi csődhöz vezetve magukat. Elég úttörőek voltak az idegen kísérleteknél, kifejlesztették, hogyan lehet viszonylag biztonságosan kifejlett idegeneket szállítani.

Új Éden, mint bolygó

Az első Földhöz hasonló bolygó, amit az emberiség felfedezett, nevét is innen kapta. A céget ami felfedezte hihetetlenül erőssé és gazdaggá tette, a cég neve a bolygó után Új Éden/JV. A bolygó környezete nagyon ideális, bár a kezdetekkor elég sok veszélyes életforma lakhelye volt. A lakosság 200 millió körül van. A dolgozók nagy előnye, hogy a koalíciós cégen belül bármelyik céghez átköltözhetnek, így nincs politikai különbség és viszály, ám annál fontosabb a jó munka. Aki Új Édenen lakik, az tudja, hogy a bolygó miért kapta ezt a nevet, nem csak a szép és idilli környezete miatt, hanem a szabadság és jólét miatt is.

Egyetlen nagyobb kontinens található a bolygón, mely közel 500 millió éve még öt kisebb kontinensből kovácsolódott össze. Öt különálló kontinensen az evolúció más és más irányokat vett fel. Egyiken a hüllőfélék erősödtek, másikon az emlős félék. Harmadikon pedig egyikhez sem hasonló állat típus. Ezt a rendszertani kategóriát hólyagosoknak hívjuk. Mára csak pár kisebb és egy hatalmas veszélyes képviselője van eme nemnek. Másik két kontinens amolyan ütköző zóna volt. Végül mind az ötből ütköző zóna lett. Bolygó aktív kontinentális mozgása az öt kontinens összekovácsolódása után pár millió évvel lelassult. Így a gyűrthegységek pusztulása gyorsabb ütemű, mint az épülésük. Ennek hála a nagy kontinens mely a földi ősi szuper kontinens után a Pangea nevet kapta, roppant nagy kiterjedésűre duzzadt. Hegységekben eredő folyók bontják a hegyek kőzetét, melyet az alföldes vidékeken és a deltatorkolatokban leraknak, így építve a kontinenst. Kontinens partjait több tízezer kisebb/nagyobb sziget szegélyezi. Maga a kontinens az egyenlítőn fekszik, így roppant kellemes klímájú és buja zöld növényzetű.

Kontinens egy nagyobb öblében terül el Ardera, mely egy közel húszmilliós nagyváros fejlett infrastruktúrával. Kikötővel, űrkikötővel, gyárakkal szórakozási lehetőségekkel… no és persze roppant kiépült alvilággal. De mit várunk a bolygó fővárosától?

Város vonzás körzetében kisebb települések találhatóak. Jelentős a halászat, mezőgazdaság és állattenyésztés. Van is milyen őshonos fajt tenyészteni, van néhány a rengeteg veszélyes faj közt. A rengeteg veszélyes létformát sajnálatos módon eléggé megritkították. Bár azóta Ardera egész vonzáskörzetét egy elektromos kerítés veszi kőrbe. Ez több száz mérföldet jelent. Az ezen kívülre eső településeket, mint pl. a hegységekben lévő bányász városok, nos ők is elektromos kerítéssel védekeznek. Az ilyen külön álló helyekre három féle képen juthat el az egyszeri civil. Repülővel. Hajóval, ha van biztonságos hajóút. No és persze mágnes vasúttal, mely átszeli a vadont magasan a fák lombkoronája fölött haladva. Karbantartása drága, hisz a végtelen hidak lábainak karbantartása veszélyes egy vérszomja lényektől nyüzsgő dzsungelben.

Bolygón a céges magánhadsereg mellet jelentős CMC helyőrség is található, jórészt a helyi lakosságból. Ennek köszönhető, hogy Új Éden nem jutott a Föld sorsára. Idegenek a kontinens déli félteként bukkantak fel. Pár hónapos harc után taktikai atombombák tüzében végezték az idegenek. Így a kontinens 20-25%-a katonailag lezárt terület lett. A sugárzás a kisebb probléma. A bolygó amúgy is veszélyes vadvilágának mutálódásától félhetnek, bár ez sohasem derült kit. Komolyabb konfliktusok a bolygón ezután nem történtek.

Bolygó élővilága roppant sokszínű. No meg veszélyes. Az öt kontinens összeütközése után csak a legrátermettebb fajok maradtak meg és az ő leszármazottaik. Ember sajnos alaposan megritkította őket, ám az elektromos és szónikus kerítések felállítása után komolyabb atrocitásokra nem került sor.

Glumpf

Talán a legártalmatlanabb állatok egyike a Glumpf. Neve az állat által kiadott hangra utal, mi mint kiderült az emésztés közben keletkező gázok eltávozása. Magyarán büfög. Marmagassága eléri az egy métert, hatalmas csordákban fordul elő, általában menekül, ha veszély fenyegeti. Emberre nézve, csak a párzási időszakban veszélyes mikor a hímek a nőstények kegyeiért küzdenek. Vizes és mocsaras területeken könnyen tenyészthető és jó minőségű szaftos húsa van. Könnyű tartása révén más bolygókon is elkezdtek tenyésztésével kísérletezni.

Gurdam

Gurdam 2-3m magas növényevő monstrum, roppant ingerlékeny. Ha valakit támadónak néz, általában a támadást választja. Mocsarakat és az erdőket kedveli. Borjaikat hihetetlenül agresszívan védik. Magányos példánytól az egy tucatot számláló csoportokig is előfordulhat. Kisebb rokonuk a glumpf.

Kardjáró

Kardjáró egy kistermetű ragadozó, mi kistermetű állatokra vadászik. (rágcsáló szerűségek, gyíkok, és hasonlóak) Általában magányosan pásztázzák a talajt élelemért. A túl gyors zsákmányra rá vetődik, és a kardszerű alsó álkapcsával felnyársalja. Mivel a testhossza a fél métert alig éri el, így az embert és más veszélyes lényeket elkerüli.

Pörölyvidra

Pörölyvidra már egy jóval agresszívabb lény, mely mai napig is képes bejutni akár még a városok csatornáiba is. Szemei kissé kiállnak a koponyából, hasonlóan mint a kaméleonnak. 2-3 hosszú vízi ragadozó. Halak, kétéltűek, puhatestűeket fogyaszt, de nem veti meg azt se, ha el tud ejteni valamilyen szomját oltó állatot. Párban élnek, gallyakból és csontokból a sűrű vízinövényezett közt építenek maguknak „várat”.

Alimitator

Alimitator egy tipikus ragadozó hüllő, két illetve négy lábon is képes járni. Intelligenciája csak a legalapvetőbb dolgokra van beállva.

Leothas

Leothas feltehetően a két ütköző kontinensnek nevezett egyik kontinens egyik saját szülöttje lehet, illetve az ősei legalább is. 8m hosszú dinosaurus szerű lény. Zsákmányát minden alkotja, amit eltud ejteni. Izmos elülső végtagjai (kezei) Hegyes újjakban végződnek, így zsákmányát könnyedén tépheti szét. Csak a párzási időszakban találkoznak az egyedek, a nőstény egyedül gondozza fiókáit miket 6 hónap után elválaszt, magára hagy.

Kraahyuei

Kraahyuei, hogy lehetne jellemezni? Eme hüllő, igazi alattomos gyilkoló gép, csendben képes osonni. Fürgeségét még a gyors ítélő képessége is tetézi. Ha nem lenének xenomorphok, akkor ez a lény is az emberek rémálom listáján szerepelne… Rendszerint magas fák sűrű ágai közt párban fészkel, az utódok hamar önellátóvá válnak.

Kardfogú

Kardfogú egy jó nagyra megtermett „cirmos cica”. Komoly testi erejéhez hozzá adódik a sebessége, és méretéhez képest a hangtalansága. Éjjeli vadász, üvöltése az éjben a bátrakban is félelmet kelt. Furcsa, hogy két külön bolygó ellenére habitusban ennyire megegyezik a földi macskafélékkel.

Salivary sac

Immáron szó esik a hólyagosokról is. Salivary sac egy roppant kegyetlen ragadozó élőlény, testi ereje hatalmas, ám gyengéje a gerince mentén húzódó hólyagja. Ez a hólyag levegőnél könnyebb légnemű anyaggal van tele. Környezetétől függően képes kiválasztani ezt. A nőstény közel 100 petét rak le nedves sűrű lágy növényzet közé, miket aztán magára hagy. A kikelet ivadékok időnként csoportba verődve szinte repülő pirája ként vadásznak.

Egyetlen emberre veszélyes hólyagos állat. A többi hólyagos faj kistermetű és békés jószág.

Vitorláshal

Szárazföldtől eltérően a tengeri élővilág sokkal szelídebb. Sósvizet tűrő kétéltűek minden naposak a városok kikötőiben vagy strandjain. Legnagyobb fajok hatméteresre nőnek meg. Leginkább az ősi földi kétéltűekre hasonlítanak. Halfélék roppant változatosak. Legkiemelkedőbb halcsalád a vitorlások. Energia spórolásként, ha az úti céljuk megegyezik a szél irányával, akkor izmaikat befeszítik és felemelik furcsa vitorla végtagjukat. Így a szelet használják haladásra. Megszámlálhatatlan mennyiségű faja létezik. Egyes fajok elég nagyok az ember megtámadására is, bár valami oknál fogva az ember nem ízlik nekik.

Corytho a tengerek és óceánok legnagyobb állata. Húszméteresre is
Corytho
megnőhet. Az akár fél kilométer hosszú moszatokkal táplálkozik. Ősei szárazföldi növényevő hüllők voltak. Azóta már teljesen alkalmazkodott a tengeri élthez, már csak oxigénre van szüksége. Roppant békés állat, mely hüllő létére nem buta. Megvan a magához való esze. Kisebb fajok rájöttek, hogy a mólókon lévő emberek ingyen ételt adnak nekik. Sőt, pár jó falatért még némi segítséget is adnak az embereknek. Pl. víz által elsodródott csónakot is képesek visszahúzni némi szárazföldön termett ízletes zöldségért cserébe.

Csatolmányforrások:

http://fowlboss.deviantart.com/art/Sea-Dragons-266835465?q=favby%3Apauloomarcio%2F38839096&qo=321

http://vytor.deviantart.com/art/the-Kraahyuei-pred-12996267?q=gallery%3Avytor%2F4809157&qo=73

http://kezrek.deviantart.com/art/Careful-don-t-get-Too-Close-177744311?q=favby%3Apauloomarcio%2F38839096&qo=894