FANDOM

Nem kap minden űrhajó külön leírást. Játékon belül megnevezett hajó típus esetén kell ragaszkodni annak tulajdonságaihoz, ellenben feltűnhetnek kalandokban olyan hajók, amik még nem szerepeltek az előtt adatbázisban.

Játék mechanika

Keresztény űrhajó

Igen, misszionárius űrhajó.

Régi adatbázis verziókban volt megadva sebesség az űrhajóknak. Ellenben a különböző hivatalos művekben nagyon eltér az űrhajók sebessége. Aliens: Colonial Marines Technical Manual szerint a Conestogák sebessége 0,74 fényév/nap. AvP: Vadászok bolygója szerint nagy fejlődés ment végbe az űrhajó hajtóművek terén, így a több hónapos távok napokra is leegyszerűsödtek.AvP2 játék idején (2230-2231) még szolgálatban van legalább egy Conestoga. Harag trilógiában (2692) pedig egy 500 fényéves utazás évtizedeket jelent a leggyorsabb (15 fényév/nap) hajókkal (Arrow). 2192-ben Ryushi már nincs olyan messze (nem kell egy év sem az úthoz) a Földtől, holott 430 fényévre található. A Harag trilógia más realitás, mint ama művek mikre az oldal épült. Aliens: Infestationban az AcheronPhobos távolság egy pálya, tehát változónak érthető, hogy 10 vagy 30 perc. Minden esetre ez több mint 500 fényév/napos sebesség egy Conestogától.

Játék szempontjából nem számolunk az űrhajók sebességével. A lehetséges sebességekre egy tág intervallumot adunk meg, így lehetséges egy lassabb hajóval is beérni egy elvben gyorsabbat, holott elvben nem lenne lehetséges.

Ennek háttérvilág béli magyarázata

Narkon egy Földön meg nem található ásványi anyag. Narkon hasznosítása előtt is lehetséges volt a több száz fényév/napos sebesség, ellenben a hajtóművek hibalehetősége elképesztő mértékben megnőtt. Jobb esett mikor a hajtómű felrobban és a robbanás azonnal viszi magával az űrhajót, rosszabb mikor nem semmisül meg az űrhajó ekkor a hipertérből való kivágódás végez a hajón lévőkkel. Még rosszabb, ha a hajtómű szétolvad és nem felrobban. Űrben, a végtelen semmiben várni ekkor a készletek elfogyását és közben reménykedni, hogy valaki erre jár.
Narkonból készült ötvözetek felhasználásával nem csak a fénysebesség fölötti utazás vált lehetségessé és sokkal biztonságosabban, de annak többszöröse is. Természetesen nem repkednek 100 fényév/napos sebességgel az űrhajók, csak nagyon indokolt esetben. Hipertér viszontagságai miatt szükség van cryokapszulákra. A hiperálomkapszulák használhatóságának is megvannak a maguk feltételei. Illetve a hajtóművek roncsolódnak attól függően mennyi ideig és milyen sebességet kell kicsikarni belőlük. Így a lassan járj, tovább érsz elv érvényesül.

Atmoszféra, irányváltás

TL2

TL2-es nem rendelkezik gravitációs ernyővel.

Vannak űrhajók melyek tolórakétáiknak hála képesek atmoszférában haladni, vagy egyhelyben lenni. Eme utóbbi nem célszerű, mert az üzemanyagot égetik. Szükség esetén alkalmazhatják. Más hajók ellenben ezek nélkül képesek haladni atmoszférában. E mellet segéd hajtóművek vagy fúvókák nélkül képesek az űrben irányt váltani.
Ez a gravitációs ernyőnek nevezett technológiának köszönhető. Változó, hogy mely megoldásokat alkalmazzák az űrhajókon. Gravitációs ernyő kedveltebb technológia, bár a drágább is az előállítása.

Aranymag

Aranymagokkal nem rendelkezik minden űrhajó. Aranymag egy konzol melyről lehetséges az űrhajót irányítani. Nem helyettesíti a hidat és több fős legénységet. Aranymagok a hajók különböző rendszerint jól védhető helyein találhatóak. Amennyiben ellenség átszáll a hajóra és elfoglalják a hidat, a hajó még irányítható az eredeti és egyben aranymag használatára felhatalmazott legénységi tagok által.

Katonai hajók

Kormányok és cégek tisztában voltak a fejlett földönkívüli fajok létezésével, mikor az űr meghódítását megkezdték. Így az űrhadviselés fejlesztése ezért folyt. Bár tény és való, hogy mikor még a saját naprendszerünket fedeztük fel, már akkor voltak összetűzések az űrben, későbbiekben pedig a kolóniák is előszeretettel lázongtak. Így nem idegen fajok ellen voltak eme fegyverek bevetve, hanem saját magunk ellen.
Alábbi felsorolásban ama űrhajók szerepelnek, melyek 2192-ben még és azután is használatban vannak katonai célokra. Ez előtt leszerelt katonai hajók már nem.
Hajóknál szállítható járműveknek megadott típusok nem fixek. Szállíthat más milyet is. Conestoga esetén a 4db M577 APC lehet akár 2db M577, 2db W9A Hummer és 1db M-242 Harci Homokfutó. 2db UD-4L "Cheyenne” pedig lehet 1db UD-4L és 1db TSAPC. Sőt, elméletileg megoldható hogy 6 TSAPC legyen. Még jobban sőt: 10 rakodó dokkba elfér 10 Puma vadászgép, de lehet akár ott is TSAPC. Így egy Conestoga 16db TSAPC-t szállíthat. Úgy szintén igaz a maximálisan vihető emberekre. Conestoga esetén a 2000 fő szállításánál mindenhova hiperállom kapszulák vannak benyomorgatva, tehát nincs konditerem, nincs társalgó és a járművek helyén is ezek vannak.

Támadó hajók:

  Szállító hajók:

Leszállóegységek/vadászgépek/bombázók:

   Speciális:

Nem katonai hajók

Eme hajókat alapvetően nem katonai célokra tervezték. Van itt teherhajó, vontatóhajó vagy olyan ami nagyban modolható, így alkalmas rakomány-, személyszállításra, de akár ha valaki úgy akarja, akkor otthonnak.
Fel lehet őket szerelni fegyverzettel, hogy megvédjék magukat pl. kalózoktól. De ez nem teszi őket katonai hajóvá. Egy bármire való űrflotta is csak ellátmányszállításra használna egy felfegyverzett Cargo Crawert.

Szállító hajók:

Személyi, személyszállító hajók:

  Vegyes felhasználású hajók:

Űr meghódításának kezdete óta jelen vannak az űrsiklók, bár ezeket rendszerint naprendszeren belüli rövid távokra alkalmazzák. Formaviláguk nem sokat változott, a felszállási módszerük ellenben igen. Könnyedén képesek felszállni és elhagyni a lékkőrt. Érdekes módon az luxus űrhajók/űrjachtok formavilága is előszeretettel idézi a régi idők űrrakétáit. Holott eme hajókat pénzes és kényelemre igényes személyek vásárolják.

Az űr sok kincset rejt. Szerencsétlenül járt űrhajók magukban is kincset érnek. Hivatásos és illegális roncsmentők közti határvonal nagyon elmosódott. Hivatásosok közt is sokan vannak akik megtalált és egyértelmű tulajdonossal rendelkező értékeket inkább fű alatt lepasszolják, mint hogy leadják csekély vagy nulla ellenjutatásért. Roncsmentőknek két nagy álma van. Értékes dolgokkal megrakodott űrhajó, aminek már nem létezik törvényszerinti tulajdonosa vagy egy idegen űrhajó. És egy nagy rémálom: alienek.
Különböző brigádok különböző féle módszerekkel dolgozhatnak. Az illegálisan működő roncsmentők gyakran csak az értékes dolgokat viszik el. Egykori legénység értéktárgyai, fegyverek, értékes alkatrészek, rakomány. Hivatásosok gyakran az értékesebb és fontosabb dolgokat mentik pl. romlandó árú, majd ellenjutatás reményében jelentik a hajó pozícióját. Ha lehetséges, akkor pedig el is vontatják a hajót.

Fegyverzetek

Alább ama fegyverek találhatóak melyek nem hajó specifikusak, Eme fegyverrendszerek „könnyedén” vagy legalábbis kisebb módosításokkal felszerelhetőek különböző űrhajókra. Játékosok esetleges saját árhajóikat ebből fegyverezhetik fel, ha az lehetséges.

Fegyver Felszerelhetőségnek 5 kategóriája van. FF1, FF2, FF3, FF4 és FF5. Ezeknél van nagyobb fegyverzet, ellenben játékos nem igazán tudna hozzájutni. Csalik, aknák és hasonlók pedig a belső térből foglalnak helyet, ezek azért nem vonatkozik.

FF1:

FF2:

FF3:

FF4:

FF5:

Mentőegysgek

.

.