FANDOM

Bevezető

K-alienssteelegg original

Alien vagyis idegen. Mindentől idegen létforma. Eredetüket sokáig csak találgatták a tudósok. Egy biztos, nem a természet hozta létre őket. Valószínűleg a pilóta nevezetű faj. Kreálmányuk egy tökéletes biológiai fegyver.

Idegenek a pilóták háborúi miatt sok bolygót megfertőztek végezetül a „teremtőiket” is szinte teljesen kiirtották. Majd a frissen űrbe kirajzó predatorok találtak rájuk. Úgy gondolják, hogy több bolygón is kifejlődtek eme biomechanikus lények. Hiába futottak többször is össze a pilótákkal, akkor is így gondolják. Mivel az idegeneket a tökéletes ragadozónak látják, így tökéletes prédának is. Hamar kultúrájuk részévé váltak. Predatorok voltak a következő fontos terjesztők az univerzumban. Harmadik és legfontosabb terjesztők az emberek. Emberi faj több mint a fele kihalt az idegenek miatt és több száz bolygót fertőztek meg pár évtized alatt.

Alien karakter kijátszása

Az alien mint játszható fél, nem gyenge, sőt néhány megfelelő skillel már elég ütős lehet, ha pedig eléri az 5K rangot, akkor ama specializációk nagyot dobnak rajta. Ám az alienek leginkább közelharci lények. Itt jön a gond. Egy AvP világához kevésbé értő ember vagy FRPG-hez úgyszintén kevésbé értő embernek ez a faj nem csak, hogy nehéz, de csalódás is lehet. Egy tapasztalt FRPG-s ellenben tökéletesen elboldogul vele.

Alien játék info beásás

A másik fő probléma, az intelligencia. Királynők intelligensek, nagyon intelligensek, mégse képesek különbséget tenni 5 tojás megvédése és 20 kifejlett alattvaló élete közt. Ösztönszerűen a tojásokat védik. A sima idegenek is intelligensek, tanulékonyak, rugalmasan képesek alkalmazkodni, mégis az ösztöneik miatt merev a viselkedésük. Életben hagyhatnak embereket, hogy még többet csaljanak oda. Beáshatják magukat a talajba, kivárhatják így a megfelelő pillanatot. De ezek is csak eszközök azért, hogy a fészek gyarapodjon, majd ebből új fészkek váljanak ki, azok is gyarapodjanak és így tovább. Mindent a királynőért, minden az anyakirálynőért.

Idegenekkel kapcsolatos információk

Életciklus, kasztok, rangok

Idegenek több életciklussal rendelkeznek. Első oszlopban a „hagyományos”, legtöbb adatbázisban taglalt található. Egyedül a hím, amit ilyenekben nem említenek meg, de ennél a szűkített felsorolásnál is szükséges, mivel hím. Többi idegen pedig nőstény.

Második oszlop a tartalmazza az ismert elkülöníthető életciklusokat. Bár némelyik nem egészen tekinthető különállónak. Mint pl. a dolgozó és harcos közt kevés az eltérés, míg egy harcos a praetorian közt jelentős. Így ez az oszlop életciklus mellet a fészekben betöltött szerepköröket (rangokat) is tartalmazza.

Harmadik oszlop az alien játékosok rangjait tartalmazza. Némely rang nem külön életciklus vagy fészken belüli szerepkőr, hanem hormonális átalakulás, mely még nem jelent új életciklust. Inkább csak játékmechanikai szempontból lett megalkotva kánon elemeket felhasználva.

Bizonyos elemek azért nem rendelkeznek szócikkel, mivel ezek csak alpontok a felsorolásban, pl. a tojás esetén. Ezeket a felettük lévő tartalmazza. A „kifejlett idegent” pedig rendszerint félreértelmezve az emberből kifejlődött „drone” variánsra alkalmazzák, más gazdatestből kikelt idegent pedig van mikor kuriózumként tartják számon.

Életciklus Bővített életciklus kasztokkal kiegészítve

JK rangok

Variánsok

Sok mindentől függ egy idegen külleme. Továbbá nem hibrid sem a runner, sem a predalien. Az idegenek egyedfejlődése úgy épül fel, hogy a gazdatesttől át vesznek bizonyos elemeket, ezek legtöbbször hasznos dolgok. Repülés vagy jobb úszás. Persze mivel a tollak nem öröklődnek, így a madarakból kifejlődött idegenek nem képesek repülni. Kifejlet idegen nagyobb, mint a gazdatest, bár ez nem mindig igaz. Valamikor az élőhelyhez való alkalmazkodás miatt kisebb lesz a kifejlett lény, mint a gazdatest. Ismert olyan drone idegen, ami cápából kelt ki, holott logikusan egy swimmernek kellene lennie.

Végtelenek a variációk. Vannak ismertebb variánsok, és kevésbé ismertek. Ismertebbek ezért ismertek, mert az emberek gyakorta futottak össze ilyenekkel.

Jázszható Nem játszható

Játékmechanikai elemek

Követő nem játékos karakterek

  • Ranglépésenként egy tetszőleges variánsú NJK csatlakozhat a játékoshoz.
  • Maximálisan 4 követő NJK-ja lehet a játékosnak.
  • Ezeknek nem lehet tanítani skilleket.
  • Ez a menet csak egyszer játszható el.
  • Tehát ha a JK elhalálozik és később újra meglépi a rangot, akkor már nem kap új NJK-t.
  • Új NJK pempőből vásárolható.
  • Felderítő, Harcos, 5K és Vezér rang elérésével szerezhet a játékos új NJK-t.
  • Nem kötelező a játékosnak, hogy legyen NJK társai. Úgy mint az sem, hogy a négy követője legyen. Opcionális. Kalandra sem kell mindet vinnie.

  • Ha a játékos elhalálozik, de kalandban a követői nem haltak meg, akkor a követői megmaradnak és következő küldetésnél magával viheti őket rangjától függően. Tehát Felderítőként csak egyet, harcosként kettőt.

Pempő

Pempő egy játék folyamán felhasználható nyersanyag/fizető eszköz az idegeneknél. Egy pempő jár kalandonként. Illetve hosszabb kaland esetén részjutalom osztásnál. Pempőt akkor is kap a játékos, ha a kaland sikertelen. Tehát csak túl kell élnie a kalandot.

Pempőből vásárolható/készíthető dolgok:

Költség

Drone

Runner

Predalien

Monkyalien

Kígyótestű

Xenoraptor

Chrysalis

Wyvern

Draco

Tojás

Fészekgóc

2

1

4

2

3

4

5

4

5

0,3

3

Skillek

Alien skillek ide kattintva megtekinthetőek.