FANDOM

Anchorpoint

A valaha épített legnagyobb űrkikötők egyike. A kikötő alkalmas óriási csillaghajók tárolására, szervízelésére. A kiszolgáló legénysége az állomásnak kb. 400 fő volt továbbá még 600 főt tudott befogadni és egy hatalmas kereskedelmi központtal büszkélkedett, míg le nem rohanták a xenomorphok. A Nemesis Berserker csapata próbálta megtisztítani az idegenektől, de végül elbuktak és felrobbantották az állomást.

Föld bukása és az UPP egyre intenzívebb tevékenysége miatt újra építik fejlettebb védelmi rendszerrel és otthont nyújt eztán egy Gyarmatügyi helyőrségnek is.

Az újraépített állomás az eredeti módosított terveit tartalmazza. Módosítások erősebb belső és külső védelmet jelentenek. Fegyverplatformok találhatóak az állomáson, illetve rakétaplatformok veszik kőrbe az állomást. Továbbá minden szinten található vészhelyzeti harci droid tároló, melyek riadó esetén aktiválódnak. A gépek elsősorban xenomorphok elpusztítására vannak beprogramozva, másodsorban az emberek védelmére. Az állomás központjából utasítások adhatók a droidoknak, melyek végre hajtják ezeket. Esetleges emberi ellenséges célpontok felismerését fejlet operációs rendszerüknek hála azonnal véghez tudják vinni és megelőző lépéseket tudnak tenni.

Weyland Yutani 60%-os részesedést vállalt az állomás újjá építésében. Eme hatvan százalék nem kölcsönt
Parancsnoki

Parancsnoki központ belső pihenőhelységi szökőkúttal… még az első űrállomásról.

jelent, hanem befektetést. Így a cég 60%-ban tulajdonosa az állomásnak. A Gyarmatügy 20%-ban. Maradék 20% megoszlik a különböző cégek és maradék nemzetek közt. Így a Társaság egymaga a többi tulajdonossal szemben véghezviheti terveit a demokrácia álarca alatt. Bár a cég nem olyan ostoba, hogy egy ilyen jelentős űrállomást veszélyeztessen. (Még egyszer.)

Az újraépített állomás űrhajók szervizelése mellet képes űrhajógyártásra is. Mely a viharos háborús két évtized alatt nagyrészt harcászati hajókat jelentett. Conestoga és kisebb űrhajókat képes belső terében fogadni. Első lépésben a levegőt a dokkból kiszivattyúzzák, másodikban pedig a hatalmas zsilipeket kinyitják. Ezen át az űrhajó berepül majd az állomás fogó karokkal rögzíti azt. Harmadik lépésben zárják a zsilipeket és visszaengedik az éltető levegőt. Így úgy mond szárazdokkban lehet szervizelni a hajókat. Még akár egy Conestogát is.

Az állomáson szolgálók űrhajó szervizelés, gyártás, kereskedelem, logisztika, infrastruktúra ellátása továbbá kismértékben szolgáltatásból (étterem, kantinok, mozi) élnek. Ehhez meg természetesen a biztonsági személyzet és az űrgárda helyőrsége is hozzá tartozik.

Az itt élők viszonylagos kényelemben élnek. Kereskedelmi és katonai csomópont révén nincs hiány jó minőségű termékekben, bár mindennek meg van az árra. Szórakozási lehetőségek is vannak, kantinok, mozi helységek illetve számos közösségi terem.

A legfontosabb mégis az állomás négy gigantikus kertje. Egy trópusi paradicsom, egy tengert ill. annak tengerpartját idéző, egy lankás Alpokat idéző és egy gigantikus japán kért található meg. Sok gondoskodást igényelnek, ám a munka morálnak jót tesznek. Nem csak növények találhatóak itt, hanem különböző díszállatok is melyek csekély veszélyt jelentenek.

Állomás energia ellátásáért egy hatalmas atomreaktor felelős, mely az állomás „alján” található. Meghibásodásra az esély roppant csekély, hisz a hűtéssel nincs probléma hála az űr végtelen hidegségének. Hő kicserélődést négy nagy szárny segíti.