FANDOM

Felfedezése: Ezt a bolygót egy frissen telepített kolóniára, az Acheronra tartó szállítóhajó fedezte fel, teljesen véletlenül. A felfedezés oka az volt, hogy a szállítóhajó pilótája elszámolta az adatokat és rossz pályát adott meg a hajónak, ami így pár fényévnyire az Acherontól állt meg és ébresztette fel az utasokat. Mikor felébredtek az utasok, elég bizarr látványban volt részük. Egy eddig soha nem látott, fura kinézetű bolygót láttak meg. Kívülről teljesen úgy nézett ki, mint egy bogárnak a páncélja. Mivel a pilóta „hibája” miatt találták meg a bolygót, így az a megtiszteltetés érte, hogy ő nevezhette el a bolygót. A külseje miatt Chitin-nek nevezte el, a bogár páncéljáról. Később, amikor a hajó visszatért a Földre és a legénység tagjai elmondták, hogy találtak egy új bolygót, aminek a teljes külső rétegét bazalt borítja, az Aerodyne és a Chigusa cég aláírt egy szerződést, aminek értelmében közösen fognak foglalkozni a bolygóval. Egy kolonizáló hajót küldtek a bolygó koordinátái felé (mert ugye mindenki tudja, hogy a bazalton nagyon jó mezőgazdasági talaj képződik és a bazaltréteg alatt többfajta ásvány is lehet).

Története: Mikor a kolonizáló hajó megérkezett a bolygóra, az embereknek csalódniuk kellett, mert a bolygónak nem hogy lélegezhető, hanem semmilyen atmoszférája nem volt. Mivel pedig atmoszféra nélküli bolygón nem lehet semmilyen mezőgazdasági és csak kevés bányászati munkát végezni, ezért a kolonizáló hajó leküldött egy atmoszféra processzort a bolygóra, ami remélhetőleg alig egy évszázad alatt lélegezhető légkört készít a bolygónak. Mikor az Aerodyne és a Chigusa cég megtudták, hogy mi folyik a bolygón, odaküldtek egy másik hajóval még két atmoszféra processzort, ami körülbelül 30 évre csökkenti le a légkör elkészítésének idejét, és utasította a kolonizáló hajó legénységét, hogy feküdjenek be a mélyálom kapszulákba, amíg a szerkezetek el nem készítik a légkört. Amíg az emberek nagy része aludt, addig a többiek kimentek az űrbe üstökösöket keresni, hogy a bolygónak ütköztessék azokat. Amint megvolt az üstökös, rakétákat szereltek rá és elindították a bolygó felé. A bolygó gravitációs mezejébe lépve beindultak a fékezőrakéták, amik az atmoszféra processzoroktól távol lerakták az üstökösöket, amikből a folyamatos felmelegedés hatására a víz kifolyt elősegítve a talaj kialakulását. A hajó számítógépe 34 évvel és 6 hónappal később felébresztette a legénységet. Az emberek leküldtek egy terra formáló eszközt, ami elkezdte a talaj elkészítését, valamint lementek a bolygóra és mélyen a „talajba” elkezdték kiépíteni a kolóniát. Jobban sikerült, mint várták, mert a bazaltos talajba könnyen ki tudták építeni az épületet, ezért az előre megtervezett méret háromszorosát építették ki, ami 600 ezer főt képes kényelmesen ellátni, de vészesetben 800 ezer embert is be lehet zsúfolni. A kolonizáló hajóból az ott lévők szervizállomást építettek ki. A kolónia majdnem önfenntartó lett, mivel a kezdetleges talajon elkezdtek növényeket termelni, és a kibányászott ércből hajóalkatrészeket gyártottak, ami miatt jelentős bevételre tett szert. A Föld inváziója után a kolóniára érkezők egy részéről kiderült, hogy idegenekkel fertőzöttek. Az emberek helyi vezetője a veszélyről mit sem tudva barátian üdvözölte a menekülteket, míg az egyik emberből ki nem kelt egy mellkasrobbantó, ami majdnem egyből eltűnt egy szellőzőben. Később több idegen is „megszületett”, majd elfoglalták a kolóniát, amit a CMC sikertelenül próbált visszaszerezni. Mivel az idegen fenyegetést nem tudták elhárítani, ezért a legkézenfekvőbb megoldást választották, az atomot. Sajnálatos módon megfeledkeztek arról, hogy a kolónia mélyen a kéreg alatt van, ezért az viszonylagos épségben átvészelte a robbanást, míg minden felszíni eredmény elveszett. Az atmoszféra processzor nélkül a levegő és a légkör elszökött, a robbanás miatt a növények és a talaj elpusztultak. A szervizállomás az űrben azóta is a bolygó körül kering. A Föld visszafoglalása után a Weylan-Yutani cég megvásárolja a bolygót és egy Max egységgel hidrogén-bombát juttat a fészek királynői kamrájába, ami maradéktalanul elpusztítja az összes idegent. Ez után elölről kezdik a munkálatokat és egy békés főként mezőgazdaságból megélő bolygót alakítanak ki rajta.

Chitin, mint bolygó: A bolygó meglehetősen kis maggal rendelkezik, amit csak egy nagyon vékony magma burok fog körbe. A felszín összefüggő bazaltból áll. A teljes bolygó mérete egy kicsivel nagyobb a Földénél. Légköre egyáltalán nincs, élővilágról pedig egy atmoszféra nélküli bolygón nem is lehet beszélni. Miután a három atmoszféra processzor elkészíti a légkört, megjelennek rajta növények és állatok is. Az idegenek atombombával való elpusztítására való próbálkozás miatt a közel fél évszázad alatt készített talaj, a növények és az atmoszféra processzorok elpusztultak, és atmoszféra processzor nélkül a légkör is elszökött. Az újrakolonizálás után megjelennek rajta (főként élelmiszer) növények, akkora mértékben, hogy hatalmas nyereséget hoznak a cégnek. Az bolygón állatokat is tenyésztenek.