FANDOM

Roppant pusztító fegyverek tudnak lenni, viszont a gyártásúk, karbantartásúk roppant költséges. Továbbá a legtöbb kényes jószág. Bár léteznek lézer fegyverek, mégis a plazma technológia terjedt el. A különböző elektromágneses viszonyokra roppant érzékenyek szoktak lenni, így van ahol hasznavehetetlenek.

M65 Lézerpisztoly

A Webley & Scott patinás angol légfegyvergyártó cég gyártotta a fegyvert.
M65 Lézerpisztoly
Újonnan a Weyland-Yutani cég gyártják. A fegyver civil forgalomban is kapható.

Előnye a pontossága. Viszont a fegyver viszonylag nehéz, és hamar lemerül a telepe. A telepeket akár konnektorról is újra lehet tölteni a speciális újratöltő kábel révén. Súlya közel másfél kilogramm.

A telep a ravasz előtt helyezhető a fegyverbe. (ez lényegében egy akkumlátor) Kis taktikai távcső és lézercélzó alapfelszerelés hozzá. A telep és ravasz közt található kis kapcsolóval állítható a lézer sugár erőssége. Lézer révén szinte azonnal célba talál. (mivel a lézer lényegében fény) Viszont, a legerősebb lövés azonnal feleszi a telep energiáját. Leggyengébbel pedig öt lövés adható le. Továbbá a vékony „lövedék” miatt pontos célzásra van szükség.

AK-P78

A klasszikus orosz AK mintájára készítették ezt a fegyvert. Kezdetben az
AK-P78
orosz és szovjet utó államok és terroristák plazma fegyvere volt. De a Tengerészgyalogság is átvette. Oka egyszerű: Viszonylag olcsó, és könnyű használata.

Sokkal gyorsabb a tűzsebessége, mint más plazma fegyvereknek annak ellenére, hogy csak egy csővel tüzel, mivel neki nem újra töltő telepe van, ha nem tára. Egy tár úgy negyven lövésre elegendő. Táron belül kis energiacellák találhatóak melyek egy lövésre elegendő energiát tárolnak. Amint a fegyver elhasználta az energiát, a telepet kilöki magából.

A fegyver könnyen szétszedhető és összerakható. Viszont a hátránya a pontossága, hamar elveszti pontosságát, csak közelebbi célpontokra hatásos. Űrben is használható, bár vigyázni kell vele, mert nagyot a visszarúgása.

GC-20 Plasma Rifle

A GrantCorp fejlesztett plazma fegyver. Száz lövés leadására képes. Három
GC-20PLASMARIFLE2
csöve révén tüzelési sebessége gyors, viszont pontossága 50 méteren túl már nem kielégítő. Kétféle tüzelés mód van. A három cső külön-külön tüzel, vagy egyszerre. Páncélozottabb ellenfél ellen a hármas össztűz ajánlott.
GC-20PLASMARIFLE

Fegyver oldalán található telep felpattintása után, még egy kábellel csatlakoztatni kell azt a fegyverhez, majd kibiztosítani a fegyvert, a baloldalon található fogantyúval. Ezért található egy tartalék kisebb energia cella a fegyver elején. Ennek hivatottsága az, hogy a hosszadalmas tárcserélési műveletet megszakító ellenfél ellen lehessen mivel védekezni. A tartalék telep 7 lövés leadására elegendő energiát tartalmaz. A Föld visszafoglalása után elsődleges plazma karabéllyá lépett elő a CMC-ben.

XM99A Phased Plasma Rifle

Armat gyáraiban készült, ezért is hasonlít az M41A-ra. Egy erős pontos ám lassú plazma karabélyról van szó. Gyorsan újra tölthető, ám a telep csak négy lövésre elegendő energiát tartalmaz, ellenben a telep elég kicsi, tenyérben is elfér. Így akár egy katona tízet is könnyen magával vihet.
Lövéshez a ravaszt nyomva kell tartani, mivel az elsütés nem azonnal történik meg. Fegyver nem kíméli a vállat, ellenben egy pár száz méteren belül roppant pontos mesterlövész puskának nevezhető.
Egy embert könnyedén kettészel, még az M3-as páncélt is átharapja könnyedén. Könnyű páncélzatú járművek ellen is használják. Egyetlen nagy hátránya az előállításának a költsége. A Gyarmatügy inkább 10db M41A-t vesz, mint egy ilyet, bár igaz, hogy azért eme fegyvert is rendszeresítette, de csak a legelitebb erőinél.

ATM-3 SHIVA MK. 1 "Alpha Shivas"

Alphatech, fejlesztettek a saját használatra, de később a peremi
ATM-3 SHIVA Mk. 1
gyarmatokon is megjelent. Eredetileg az M41A versenytársának szánták. Két markolattal rendelkezik. Plazma sugár az elsődleges tüzelés, a másodlagos pedig egy jóval erősebb robbanású plazmatöltet. A belső tárba 6 db. erős plazma töltetet tartalmazó kis tartály fér. Az elsődleges tüzeléshez tartalmazó cserélhető telep 35 lövésre elegendő energiát tartalmaz. A hengertelepet a fegyver hátulján lehet behelyezni. A hat darab plazma töltet kis tartályát pedig, a két markolat közt lehetséges betárazni.

ATM-5 SHIVA MK. 2 "Ostrom plazmavető"

Előző testvérétől eltérően, ő nem egy sima karabély. Fő célja erődítmények és zárt ajtók átrobbantása egy vagy néhány lövéssel. Kisebb páncélosok ellen is hatékony. Ám egy gond van vele, a cél objektumtól minimum öt méterre kell állni vagy közelebb, mivel pontossága úgyszólván nincs. Viszont minél közelebb van a használó az célponthoz annál nagyobb veszélynek van kitéve. Fegyvernek nincs cserélhető telepe, eldobható vagy újratölthető. Öt lövésre elegendő energiát képes tárolni a fegyver beépített telepe.

Gyarmatügynél egyértelműen leszerepelt a fegyver. Legfeljebb rajtaütéseknél használják, de kétszer meggondolják, hogy lehet jobb lenne a C4. Ettől függetlenül a fegyvert viszik, mint a cukrot, robosztus kinézete, tűzereje és hangja kitűnő demoralizáló.

M89K/3 WY Defender

WY Defender

Weyland Yutani saját használatra fejlesztette ki. Két tüzelő nyílással rendelkezik, melyek felváltva tüzelnek. Cserélhető újratölthető telep közel negyven lövést képes leadni. Pontossága csak 20 méteren belül garantált egy gyakorlott ember kezében. Nem is erre találták ki, hogy messzire lőjenek vele. Fegyenctelepeken és más zárt helyeken tökéletes energia fegyver kis mérete és tűzgyorsasága révén. Egy lövést még képes túlélni egy felnőtt ember mivel a bőr és az izomzat perzselődik csak meg, de több találat után a plazma már belső szerveket is eléri.

M78 Phased-Plasma Infantry Gun
M78 PHASED PLASMA INFANTRY GUN

Az M78 PIG (Phased-plasma infantry gun) egy hordozható páncéltörő fegyver. A súlya egészében 15.2 kg, a PIG – nek 2 szilárd része van: a fegyver és az erő csomagja. Az M78 egy 15 mW–tos fokozott plazmatüzelő rendszer. A gyors kisülés rendszer erősíti a fegyver lézerét, és képes 1000 méterről egy nehéztanknak páncélzatát megtörni.

TBS MK30

TBS MK30
Titánium Harci Szintetikus számára tervezett plazmafegyver. Három különböző tűzmódja illetve tűzerőssége van melyeket képes egyszerre és felváltva is használni ellenféltől függően. Energiát a harci egységből nyeri a csatlakozó segítségével. Limitáltan 2000 lövést tud leadni a leggyengébb tűzerősséggel, ekkor a gépnek van még elegendő erőforrása egy órás működésre, ezt felülírhatja, ha utasítást kap rá. Legerősebb tűzmóddal 150 lövést képes leadni, ekkor egyszerre használja mind a három tűzerősséget.

Plazmafáklya

Mondo és a plazmafáklya

Persze, hogy Herk Mondo ezt is alien irtásra használja, de az se érdekli, hogy ez nem emberre tervezett plazmafáklya…

Leginkább bányászatnál alkalmazott vágóeszköz. Kézben is használható típusoktól kezdve a járművekre szelhetőkig sok méret létezik. Kőzetek, főleg a kemény kőzetek vágására használják a fegyvert, mely koncentrált plazmasugarat lő. Hatótávja 1-10 méterig terjed típus függően.
Fegyverként is alkalmazható. Alacsony költségvetésű szervezetek alkalmazzák, vagy gerillák. Átalakítva TechCar-rok fegyverzetének is tökéletesek a nagyobb típusok.
Kisebb típusokhoz közvetlenül szokták az energiacellát építeni, ám így hamar lemerül az eszköz mivel, kevés energia fér a kis cellába. Így a bányászok rendszerint hordmellényes megoldást választják. Energiacella a hátukon pihen, mi összeköttetésben van a fáklyával.