FANDOM

„Két oszlopszerű lába gumiszerűnek tűnt, lábfeje látható boka nélkül csatlakozott a lábszárhoz. Bőre cserzett rózsaszínes volt, helyenként halvány foltokkal tarkítva, és vállairól bunda nőt le. Testén különféle eszközök függtek szalagokon, de ruhának nyoma sem látszott. Hordószerű felsőtestét a lábakhoz hasonlóan rugalmasnak tűnő karok egészítették ki, melyeknek végén a hat-hat ujj leginkább rövid csápokra emlékeztetett. Elég hajlékonyak voltak ahhoz, hogy szembeforduljanak egymással és ne legyen szükség hüvelykujjakra. Feje is gumiszerűnek látszott, hengeresnek, és nyaka nem volt; érzékszerveinek halmaza, mint az oldalukra fektetett gyémántok sora – ennek alapján formálhatták meg a monitort és a dizájn egy részét -, úgy vette körbe a fejet, és bár fogai nem látszottak, egészen emberinek tűnő szájából ismeretlen nyelvű hangokat adott ki.”

Részlet: Aliens: Acéltojás

Testmagasságuk durván akkora, mint az emberé, talán picivel magasabbak. Vérük vörös. Hasonló légkört kedvelnek, mint az ember. Hold gravitációjánál kicsivel kisebb gravitációs mezőt használnak. Állva alszanak. Testtömegük méretükhöz képest kisebb, mint az emberé. Végtagjaik csontot nem tartalmaznak, helyette roppant erős és masszív izomzat alkotja, így bizonyos mértékben úgy hajlítják őket, ahogy akarják. Testükben van némi csontozat, viszont ez is rugalmas. Koponyájukban úgy szintén rugalmas csontlemezek vannak. Így a fejük két végét képesek mozgatni, mi ember számára kissé groteszk. Látószerveik körbefutnak a koponyán, így szinte minden irányba látnák, bár valószínűleg hátra fele nem olyan jól. Táplálékuk növényekből készült pépes tápanyagokkal dúsított mesterséges élelmiszerekre terjed ki. Üríteniük úgy szintén szükséges. Élőhelyüket szinte maximálisan sterilizálják a különböző mikroorganizmusok ellen. Nyelvük ember számára bonyolult. A megtalált holofelvételekben gyakran használták a „giff” szót. Így lett a nevük giff.

Nőstény és hím nemekre oszlanak, bár ennél többet nem tudunk a reprodukciójukról. Ezt is csak egy incidenst túlélő két űrhajós tudta meg, egy gifftől, ki feláldozta magát később, hogy a Földet ne fertőzzék meg a xenomorphok. Más fajokkal való kommunikációjukhoz fejlet technológiájuk járul hozzá. Egy nyakba vehető furcsa kristályt tartalmazó szerkezetet használnak tolmács eszközként. Ismert egy szólás mondásuk. „Ez annyira valószínű, mint a kvantum-visszaverődési affinitás a hitvesed anyjának spirituális középpontjában.” Pontosan mi akarna ez lenni nem tudni. Ezt a 2058-as incidens folyamán előkerült túlélő giff mondta két túlélő űrhajósnak. Továbbá ismert még a pilóta faj elnevezése. „Akik a Galaxis Peremén Túlról, a Sötétségből Érkeznek”. Egy békés tudományokra és kutatásra épülő társadalmat hoztak létre. Az emberi fajt is tanulmányozták. Viszont csak és kizárólag elhagyatott csataterekről vittek emberi holtesteket vizsgálandó mintaként. Élőlényeknek főleg értelmesebbnek sosem ártanának. Ez volt a végzetük.

A 2058-as Japetus incidens során két túlélő űrhajósnak segített egy példány. Később feláldozta magát és az Acéltojás hajót, hogy a Földet ne fertőzzék meg az xenomorphok, vagy, hogy a technológia ne kerülhessen rossz kezekbe belerepült a Napba. Technológiai hagyaték törmelékeket Japetuson és pár másik bolygón igaz, hogy találtak, de igazán használhatót már nem. Amit tudunk, azok erre, a két űrhajós videó felvételeire és általuk elmondottakra alapszik. Ez alapján „Akik a Galaxis Peremén Túlról, a Sötétségből Érkeznek”, vagyis a pilóta faj tagjai diplomáciai tárgyalásnak álcázva csempésztek a giffek hajóira és feltételezhetően bolygóira idegen tojásokat. A giffek védelmi rendszerén belüli fertőzéssel szemben tehetetlenek voltak, így az idegenek valószínűleg kiirtották őket. Ez úgy még Kr.u. 1000 előtt történhetett. Vagyis a pilóta faj „pár megmaradt” tagja még mindig fegyverként használja az idegeneket.

Technológia

Technológiájuk a pilóta fajéhoz hasonló bio-ötvözet. Bár annál fejlettebb regenerációs képességekkel rendelkezik.

Hajóik és épületeik kisebb járatait (szerviz stb.) olyan ajtókkal látják el mik, ha nincsenek nyitva, akkor a komplexum falának tűnnek, mintha nem lennének ott. Mikor kinyitják, akkor a bio-ötvözet visszahúzódik a falakba. Mintha valami folyadék lenne. Nyitásuk/zárásuk „hangkulccsal” történik. Mi egy közel tenyérnyi kis gép, mi hangjellel nyitja eme átjárókat. Számítógépes rendszereik hasonlóak, mint az emberé. Billentyűzet, monitor és hasonlók. Bár ezek is eme furcsa anyagból készülnek.

Járműveik antigravitációsak. Hosszabb távokra vagy a komplexumaikat alkotó hatalmas csarnokokban való haladásra ezeket használják. „Gyémántsiklónak” nevezték az első felfedezők eme furcsa lap formájú járműveket, miket egy kézzel irányítható érzékelővel lehet vezetni. Energia forrása maga az űrhajó vagy létesítmény. Azon kívül nem lehet használni. Használati területen korlátolt repülési magassága lényegében csak a plafon. Ismert még kormánnyal rendelkező gépjárműhöz hasonló jármű úgy, mint kisebb rövid távú pár fős űrsikló. Ismert nagyobb járművük közel 2 km-hosszú volt.

Csak defenzív technológiáik vannak. Energia pajzsok, gyorsan gyógyuló építőanyagok. Előfordulnak kábító energia sugarak is, bár a célalanyt több másodpercig kell ezzel sugározni, hogy elkábuljon. Nincsenek fegyvereik. Technológiájuk fontos eleme az energiakristályokra épül. Ismert elmélet a kristályos szerveződés. Vagyis olyan kristályos élőlények melyek testét ásványok építik fel. Technológiájuk fontos elemét különböző kristályok alkotják. Melyek az egész galaxisban roppant ritkák. Valószínűleg képesek „tenyészteni” őket, vagy mesterségesen gyártani. Pontosan nem értjük, hogy mi szerepük van, de valószínűleg roppant fontos, mivel nagy mennyiségben használják őket. Pl. számítógépek vezetékeit kristályok alkotják.

Robotjaik is a bio-ötvözetből készülnek. Képesek alakot változtatni. Végtagjaikat is lényegében magukból „növesztik ki”. Roppant fejlettek.