FANDOM

Olyan élőlényekről beszélünk melyek életfunkcióit és szervezetét ásványok, vagyis kristályok építik fel. Helyváltoztatásra maguktól képtelenek. Alig észlelhető életfunkcióikat a környezetük energiájából fedezik. Környezetükből kinyert ásványi anyagokat magukba építve növekednek. Egyes fajtáik bizonyos méret/forma elérése után nem növekednek tovább. Roncsolódás esetén károkat kijavítják.

Életfunkcióikat vizsgálatok folyamán lehet felfedezni. Nincs semmiféle szervük, idegrendszerük, semmi. Mégis reagálnak környezetükre melyek leginkább lassú forma változásuk vagy energia kibocsájtásukban érzékelhető. Legtöbb bolygón megtalálhatóak. Ugyan az a fajta pedig nem csak egy bolygón. Ami ott hibás, hogy ugyan azon életforma nem fejlődhet ki több planétán így eme kristályos szerveződés ilyen több helyen való előfordulása is „természetellenes”. Feltehetőn egy nagyon ősi kiterjedt teljesen eltűnt civilizáció megmaradt hagyatékai az, hogy így elterjedtek. Legtöbb kristályos szerveződés jelentéktelen. De egyesek sugárzása gyógyhatású lehet hosszú távon. Míg pár faj új féle nyersanyag. Csupán egy gond van, ritkák és lassan nőnek.

Emberi technológiában legnagyobb mértékben a Turáni Szövetségben van jelen. Egyik oka, a titok mit őriznek a tagországok vezetői. Másik, a lakosságának más emberekhez képest nagyobb természetbarát magatartása. Ezen felül több cég kísérletezik eme szerveződésekkel, hiába.

A predator technológiában számos helyen alkalmaznak bizonyos kristályokat, mint pl. a nullpont generátor.

Pilóták esetében már gyakrabban találkozni velük. Módosított kristályok látnak el pl. akkumulátor funkciót is.

Legerősebben a giff technológiában vannak jelen eme kristályos szerveződések. Egész technológiájuk erre és bio-ötvözetbio-ötvözetre épül.

Chioner faj egész városokat volt képes emelni kristályos szerveződések révén a Chione bolygón.