FANDOM

Lockmart Starcub könnyű siklóEdit

Ezeket a hajókat általában bolygóközi közlekedésre, és az M osztályú teherhajókon
Lockmart Starcub könnyű sikló
teherhajókon használják, mint mentőhajó. A súlya 48 metrikus tonna. A hajó maga egy kabinból, és egy raktérből áll. A tartó elemei kerámiából, és a burkolata pedig kompozitból készült. Leszálláskor három leszállótalp tartja meg a hajót. Három ember alkotja a legénységét: egy pilóta, egy másodpilóta, és egy tudományos tiszt, de több ülést is be lehet szerelni.

Ha esetleg a vadűrben van rá szükség, akkor két hiperálomkapszula áll a rendelkezésükre. A hajó egy feltöltéssel 13 parszeknyi távolságot tud megtenni. De ha a hajó eltéved, akkor a hajó számítógépe minden energiát elvon a főbb rendszerektől, hogy életben tartsa a lehibernált legénységet. Ilyenkor a hajó általában sodródik.

MentőkapszulaEdit

A mentőkapszula nem űrhajó, ez egy irányított „meteor”. 1-10 embert képes
Mentőkapszula 2
befogadni (mérettől függ), és olcsóbb, mint az EEV. Mivel erre nem kell számítógépet szerelni, és nem kell automatizálni. A bolygók közelében engedik ki, és a bolygó gravitációja gyorsan magához szippantja. Ilyenkor beindulnak a fékezőrakéták, és tetején megjelenik egy ejtőernyő, hogy csökkentse a zuhanás sebességét.

De a levegőben könnyű célpontot nyújt. Rátüzelni egyenértékű a vadkacsavadászattal. Amikor lezuhan, akkor a burkolata megvédi a túlélőket a zuhanás erejétől. Van benne egy túlélő felszerelés és emellett egy kommunikációs eszköz is.

Mentőkapszula

EEV Vészhelyzeti MentőkompEdit

Az EEV egy olyan mentőjármű, ami maximálisan 16 embert tud szállítani.
EEV Vészhelyzeti Mentőkomp
Az anyahajóhoz három titániumpecek kapcsolja. A hátsó részt közvetlenül a hajó vészkijárataira kapcsolják. A jármű burkolata kerámiából, és egy szénötvözetből készült. Ez az anyag ellenáll a légköri hatásoknak.

Ha a hajó a vadűrben szenved a balesetet, akkor a legénység az EEV-ben hiperálomban van, míg a fedélzeti számítógép a legközelebbi ismert, és lakott világ felé veszi az irányt. Közben pedig vészjeleket küld. Ha a katasztrófa, akkor történik, amikor az utasok hiperálomban vannak akkor a számítógép a hiperálomkapszulákat automatikusan a kompra viszi.

Az indítási procedura öt másodpercig tart, és ha eléri a zérót, akkor a komp reteszei szétkapcsolnak, és a leválik a hajó testéről. Amint az EEV elég távol kerül a hajótól akkor elkezdi a jeleket küldeni. És lekéri a navigációs adatokat a legközelebbi lakott bolygóról.

Az EEV programja szerint biztonságba kell juttatni a fedélzetén lévő embereket. A rajta lévő bioscannerek figyelik a rajta lévő utasokat. Ha mentőhajóval találkoznak, akkor a számítógép azonnal felébreszti az utasokat. De ha nem, akkor folytatja tovább az utazást. A bolygókon automatikusan az űrkikötőkben szállnak le. De ha nem, akkor megpróbál vízen, vagy más sík területen leszállni. Az EEV számítógépe ekkor felébreszti a túlélőket. Ha várni kell a mentőcsapatra, akkor egy hónapra elegendő készlet segíti a túlélést.

Az EEV megbízható, és rugalmas eszköz. De vannak balesetek. Néha az EEV felkenődik egy aszteroidára, vagy kalózok áldozata lesz. Vagy az utazás túl sokáig tart, és a számítógép egyszerűen lemerül és az emberek a fedélzeten meghalnak.

De ez az egyetlen lehetőség néha, hogy túléljenek egy katasztrófát.

Eev 373 magyarul

373-as EEV

Belisarius-szal párhuzamosan tervezett új EEV, melyet más hajókkal is kompatibilisé lehet tenni.