FANDOM

Szintetikusok Robotok Kiborgok

Robotika terén három fontos dolgot kell megkülönböztetni. A kibernetikát, mely orvosi protéziseket jelent, szélsőséges esetben mesterséges feljavítást. Ez lehetséges teljesen mechanikus módon, de bizonyos esetekben szintetikus úton is. Tehát lábpótlásra az illető választhat egy teljes egészben robotikus műlábat, de választhat egy szintetikus lábat. Előbbi olcsóbb, könnyebb karbantartani, utóbbi drágább, kisebb sérüléseket maga képes helyrehozni és teljes mértékben képes a láb funkcióit betölteni. (tapintás)

Szintetikusok vagy androidok nem egyenlőek a robotokkal/droidokkal. Ez utóbbiak a klasszikus értelemben vett fém, mesterséges intelligenciával ellátott gépek. (Természetesen készülhetnek más anyagból is.) A szintetikusok kezdeti modelljei valóban még elég droidszerűek, mesterséges izomzattal és bőrrel vannak ellátva így olyanok, mint emberek. Viszont 2180 után már készülnek olyan típusok melyeknek nincs szüksége utántöltésre, ugyan úgy képesek energiát felvenni, mint egy ember, tehát evéssel, légzéssel, azaz kémiai úton. Az ő esetükben a mesterséges szövet és bőr már organikus. Ezért is lehet, hogy bioformer meg tudja fertőzni ezeket.

Robotika törvényei

Isaac Asimov sci-fi író alkotta meg az alapjait. Ezeket a pontokat kell betartania a különböző mesterséges intelligenciáknak, hivatalosan. Gyakorlatilag pedig még a CMC is alkalmaz harci szintetikusokat, több hadseregben is megtalálhatóak a harci droidok. Számtalan kis kapu van az ICC jogszabályiban. Melyek lehetővé teszik az olyan mesterséges intelligenciák használatát melyek megszeghetik a robotika törvényeit. Ilyen pl. az Utód széria esetén a fejlett emberi érzelmek beprogramozása, így nem gépként, hanem emberként döntenek.

0, A robotnak nem szabad kárt okoznia az emberiségben, vagy tétlenül tűrnie, hogy az emberiség bármilyen kárt szenvedjen. (Ez felülírja az összes többi törvényt.)

1, A robotnak nem szabad kárt okoznia emberi lényben, vagy tétlenül tűrnie, hogy emberi lény bármilyen kárt szenvedjen.

2, A robot engedelmeskedni tartozik az emberi lények utasításainak, kivéve, ha ezek az utasítások az első törvény előírásaiba ütköznének.

3, A robot tartozik saját védelméről gondoskodni, amennyiben ez nem ütközik az első vagy második törvény bármelyikének előírásaiba.

4, A robot kedve szerint cselekedhet, kivéve, ha bármely cselekedete az első, a második vagy a harmadik törvénybe ütközik.

Módosítási igények robotika törvényeiben:

Több módosítási javaslat is született már az ICC történelmében. Például az emberi lény megfogalmazás lecserélése élőlényre, tudatra, érző lényre, intelligens lényre és így tovább. Gyakorlatilag egy szintetikus csak eme törvények alapján lemészárolhat több száz arktúriait, mert azok bosszút akartak állni olyan embereken, akik megölték mondjuk a királynőjüket. Tulajdonképpen az adott emberek a bűnösök, de a robotika törvényei miatt meg kell védenie őket. – Fejlettebb szintetikus modellek képesek felülírni ilyen esetben a törvényt.